marți, 28 august 2012

Vicii




 " - Atunci de ce ajung oamenii viciosi ? Betivi , vreau sa spun.
S-a gandit cateva clipe , inainte de a spune simplu :
  - E ca o calamitate naturala.
  - O calamitate naturala ? Viciul tatei ? Mi-am luat inima in dinti : Tot viciul ?
S-a gandit din nou si a spus cu fermitate :
  -Tot .
  - Nu inteleg .
  - Pai vezi tu , poti vorbi despre pacat , viciu , imoralitate , dar , de fapt , toate astea nu inseamna mare lucru . Sint doar cuvinte . Vorbe goale pe care le rostesc preotii din amvon , a zis el , si toti cei care n-au cunoscut niciodata o ispita careia sa nu i se poata impotrivi . Nu vreau sa intelegi ca i-as lua in ras pe preoti sau pe cei cu suflete morale - fireste ca ne-am dori cu totii sa avem o viata curata si sa ne ducem apoi in Rai , dar uneori se intampla ceva ce e mai presus de tine , ca un fel de calamitate naturala , si nu-ti mai ramane altceva de facut decat sa traiesti cum poti mai bine .
  - Inteleg , am zis eu . Vrei sa spui ca e ca un fel de boala incurabila , dar nemolipsitoare . Ceva ce nu poti controla .
  - Ba poate ca unii reusesc sa se stapaneasca . Altii , insa , nu , o stiu prea bine . "

Mostenire blestemata - Susan Howatch

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu